Bedankt voor je stem!

2

Stemmen

PLAN #60
’Afgestemd op het kind / de student, waarbij docenten tijd en ruimte hebben en de leiding nemen’
— Nick Barelds

Omschrijving

Contact me maar. Ik ben op internet te vinden. Zie ook punt 2

Initiatiefnemers

Ik ben integraal veiligheidskundige en heb onlangs deel genomen aan de eerste master op dit gebied. Ik heb ervaring als docent en constateer dat het op een school soms lastig is te focussen op het primaire proces. Vaak door geld. Dus waarom een dure overhead ipv de docenten die de leiding nemen in Semco stijl zodat we meer richting de sociale dimensie ontwikkelen ipv daar los van raken? We zien wel meer ontwikkelingen op gebied van organisatiestructuren, leidinggeven en het sociale domein. Misschien kunnen we hier iets neerzetten waar de kinderen wanneer zij ouder zijn werkelijk positief op terug kijken. Groeien werkt mijns inziens door talenten en potentieel te ontwikkelen ipv het vormen tot een hokje, waarbij de docenten ook tijd hebben voor omgevingsfactoren en plotselinge gebeurtenissen. Pas dan ben je een goede mentor in mijn optiek.

Oproep

Cocreators en financiers